Několik let, každým rokem, žádáme prodejní řetězce s potravinami a dalším zbožím, aby ukončily prodej venkovní „zábavní“ pyrotechniky. Uvádíme důvody, vysvětlujeme… Ironií je, že mnozí z nich uvádějí tak nepravdivá tvrzení o tom, jak přispívají k ochraně přírody, klimatu, našemu zdraví, až je to směšné, a také velmi smutné.
LIDL letos opět nabízí ohromné množství „zábavní“ pyrotechniky, nejhorších kategorií F2 a F3: bomby, kompakty o stovkách ran, … malá až hodně velká balení, drahá a levná, vybere si každý bezohledný odpalovač.
LIDL přitom ve své „společenské odpovědnosti“ uvádí: „Chráníme klima Snižujeme naši uhlíkovou stopu; v celém našem hodnotovém řetězci zavádíme procesy na ochranu klimatu. Přicházíme s řadou konkrétních opatření a v sortimentu zákazníci najdou produkty šetrnější ke klimatu.“
„Respektujeme biodiverzitu Rozmanitost živočišných a rostlinných druhů je základem pro fungující ekosystémy. Péčí o biodiverzitu podporujeme také čistotu vzduchu a vody, úrodnou půdu a tím i základ pro naše potraviny.“
Letos jsme LIDL opět žádali, aby ukončil prodej pyrotechniky, zároveň obdržel také PETICI za ukončení prodeje zábavní pyrotechniky (anonymizovanou verzi). Vedoucí firemní komunikace odpověděla: „do naší nabídky zařadíme v rámci jednorázové akce omezené množství pyrotechniky, můžeme Vás ujistit, že o tomto tématu u nás ve společnosti diskutujeme.“ A také, že jim zvířata nejsou lhostejná.
Realitu pravdivosti tvrzení LIDLU o jeho „společenské odpovědnosti“ a „nelhostejnost ke zvířatům“ vidíme v plných regálech s nebezpečnou pyrotechnikou. Také v agresivní reklamě LIDLU na soukromé TV stanici propagující prodej a použití nebezpečné pyrotechniky obsahující výbušniny a jedovaté chemické látky, děsící zvířata a lidi, působící jim zdravotní problémy, trauma a také smrt.
níže citace z webu LIDLU
https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost
Na cestě k lepšímu zítřku – přebíráme zodpovědnost!
Převzít odpovědnost znamená pracovat na otázkách, na které potřebujeme odpověď nejen dnes ale i zítra. To platí především tam, kde má naše jednání dopad na lidi a životní prostředí.
„Na cestě k lepšímu zítřku“. Tento hlavní princip nás nutí každý den přebírat zodpovědnost za naše jednání a naplňovat náš příslib kvality. S ohledem na celý hodnotový řetězec připravujeme Lidl na budoucnost. Budoucnost, která je v souladu s životním prostředím, staví lidi do středu všeho, co děláme, a přispívá k udržitelnější spotřebě. Naší vizí je co nejudržitelnější sortiment za nejlepší cenu.
Tento postoj dobře popisuje schéma se třemi hlavními oblastmi: „dobré pro planetu“, „dobré pro lidi“ a „dobré pro tebe“.
Tento přístup zavádíme do praxe v šesti pilířích „Respektujeme biodiverzitu“, „Chráníme klima“, „Šetříme zdroje“, „Jednáme férově“, „Podporujeme zdraví“ a „Vedeme dialog“. A to na regionální i globální úrovni. Ke všem těmto tématům přistupujeme aktivně a transparentně.
https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost/dobre-pro-planetu
Konkrétními cíli a opatřeními přispíváme k ochraně životního prostředí. To zahrnuje šetrné využívání zdrojů, zavádění opatření na ochranu klimatu v celém hodnotovém řetězci a aktivní přístup k ochraně ekosystémů.
„Zdravá a neporušená příroda je základem pro naše obchodní aktivity. Zajišťuje, že naši zákazníci budou mít na výběr produkty, které potřebují pro svůj každodenní život. Proto je ochrana naší planety jeden z hlavních principů našeho pojetí udržitelnosti.“ – CSR specialistka Lidl ČR Barbora Jirků
https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost/dobre-pro-planetu/biodiverzita
„Širokou nabídku produktů můžeme zákazníkům nabízet jen proto, že nám příroda poskytuje potřebné zdroje. Biodiverzitu proto vnímáme jako hodnotu, která je nezbytná pro přežití; pro lidi i pro naše podnikání.“ – CSR manažerka nákupu Lidl ČR Petra Valentová
———————————————————————————
PODPOŘTE STOP PYROTECHNICE
přes portál Darujme.cz
nebo přímo na účet Společnosti pro zvířata: 15 81 82 860/ 0300
DĚKUJEME
————————————————————————————-